woda wchodząca pod tylną szybę 02FLkombi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chwieda
    Classic
    • 2012
    • 9

    #26
    Rocznik 2010. Decyzja juz podjeta - odwoluje sie od decyzji VW Group. Jutro pisze pismo i wysylam do Poznania. Bede walczyl o nowa klape. Pzdr
    Ps. Bede informowal co i jak

    Komentarz

    • Agyrab
      Classic
      • 2015
      • 21

      #27
      Ja mam niestety podobny problem. Samochód jest pół roku po gwarancji, a przy lampkach wyszły parchy. Pojechałem do ASO, gdzie przygotowano dokumentację zdjęciową. Dzisiaj dostałem telefon, że mam przyjechać na ,,rozszlifowanie korozji'' i dopiero niej Skoda Auto Poland poda mi swoją decyzję. Obawiam się, że rozwalą mi blachę, po czym powiedzą, że klapę wyszpachlują i pomalują. A to półśrodek. Albo jeszcze gorzej, że ozwiercą czy rozszlifują i powiedzą ,,ale samochód po gwarancji i niech pan płaci np. za robociznę''. Co byście radzili? Zdjęcia parchów zamieszczam poniżej. Od zewnątrz i od wewnątrz.



      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        #28
        Zamieszczone przez Agyrab
        Pojechałem do ASO, gdzie przygotowano dokumentację zdjęciową. Dzisiaj dostałem telefon, że mam przyjechać na ,,rozszlifowanie korozji'' i dopiero niej Skoda Auto Poland poda mi swoją decyzję.
        no muszą przecież zobaczyć 'jak głęboko weszła' rdza

        innej opcji nie ma
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • Agyrab
          Classic
          • 2015
          • 21

          #29
          Wszystko rozumiem. Ale zastanawiam się na ile mocno uszkodzę blachę w samochodzie - by nie okazało się później, że po tym całym serwisowym frezowaniu dowiem się, że uznają np. tylko malowanie. To chyba taka ,,rzeźba w g....nie'' bo przecież na chłopski rozum tak wyżarty element jak na zdjęciach, aby pomalować trzeba najpierw wyszpachlować. Wcześniej wycinając rdzę. A szpachla na skrajach blachy to prowizorka jakich mało. Wykruszy się za kilka miesięcy. Albo wcześniej jak dostanie soli z drów. Mylę się?

          Na czym w praktyce polega rozszlifowanie takiej korozji jaką widać na zdjęciach? Wycinają jakiś ,,zapas'', czy wiercą to jakoś? To skraj blachy, widać przekrojowo, że wszystko jest rude, co tam jeszcze sprawdzać?

          Czy po takim zabiegu da się w ogóle zamontować ponownie oświetlenie tablicy i jeździć? Przepraszam za może naiwne pytania, ale wolę wiedzieć co mnie mniej więcej czeka. Przypominam, że auto mam po gwarancji więc pozostaje jakieś ryzyko takich działań ASO.

          Komentarz

          • matys2905
            Drive
            • 2014
            • 42

            #30
            Kolego rozszlifuja i sprawdza wżery. Jak bedą malować to stają sie automatycznie gwarantem usługi na 24 miesiące. Przypilnuj tego żebyś dostał od nich kwit. Ale ze strony aso lepiej jest wymienić cała klapę na nowa bo wtedy gwarantem pozostaje SAP

            Komentarz

            • Agyrab
              Classic
              • 2015
              • 21

              #31
              ASO rozszlifowało i uznało wymianę klapy. Rdza po szlifie go gołej blachy nadal była obecna wokół obu ramek, ale pod parchem znacząco. U mnie powodem korozji, jak się wydaje, nie była woda z uszczelki wycieraczki. Ale woda dostająca się wprost przez lampki nad tablicą. Zastanawiam się na ile jetem w stanie zabezpieczyć to miejsce w nowej klapie, żeby za 3,5 roku znów nie oglądać tego samego zjawiska. ASO złoży klapę (cena w gwaranta to około 2,5 tysiąca za gołą klapę) i tyle. Nie będą się zajmowali zabezpieczeniem dodatkowym. Nowe lampki muszę sobie kupić sam Koszt w ASO to 60 złotych za 2 szt. Moje są całe uwalane w rdzy. Wątpię czy to da się domyć.
              Jak mam egzekwować sprawę gwarancji na nowy element, bo chyba ta nowa klapa będzie miała teraz gwarancję? Czy stara klapa zostaje w ASO?

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #32
                Agyrab, no i super :!:

                oświetlenie tablicy muszą dać nowe przecież...

                gwarancję hmm cieżki temat - generalnie 4 lata na lakier /oczywiscie od nowości/ i do widzenia ;-)

                stara klapa leci do Poznania
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • Agyrab
                  Classic
                  • 2015
                  • 21

                  #33
                  Zadzwonili z ASO i powiedzieli, że wkładają stare lampki, albo sam kupię nowe...Stare działają więc pewnie dlatego jest problem w wymianą na gwarancji. Cały osprzęt klapy jest przekładany. Napisałem właśnie maila do SAP, zobaczę co odpowiedzą. A jak odmówią to przed oddaniem do ASO wykręcę lampkę i spróbuję ją doczyścić? WD 40, czy coś innego na rdzę w lampce?

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    #34
                    Agyrab, nie ma sensu rzeźbić w gównie...
                    kup nowe

                    za pierwszym razem też próbowałem wyczyścić...
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • Agyrab
                      Classic
                      • 2015
                      • 21

                      #35
                      Masz 100 procent racji. Skoro te zardzewiałe puszczały wodę to zakładanie ich i walka z czyszczeniem jest bez sensu.

                      Komentarz

                      • Nurek
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 146
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        Agyrap z którego roku masz auto?
                        Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                        Komentarz

                        • Agyrab
                          Classic
                          • 2015
                          • 21

                          #37
                          Z 2011 roku. Gwarancja biegła od sierpnia 2011.

                          Komentarz

                          • vaz
                            Elegance
                            • 2010
                            • 799
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #38
                            Styk lampki i blachy klapy wymaga dodatkowego uszczelnienia. W czasie jazdy w tym miejscu tworzą się silne zawirowania powietrza, które w czasie deszczu wciskają wodę między blachą a uszczelką do środka lampki. Dodatkowo mocne dokręcenie lampki powoduje, że na środku wygina się ona łukowato tworząc miejsce przecieku. Dodatkowo w tym miejscu wilgoć może się dłużej utrzymywać co sprzyja korozji.
                            Antyfotoradar Valentine1
                            Harry II Classic+Sirio ML145

                            Komentarz

                            • Agyrab
                              Classic
                              • 2015
                              • 21

                              #39
                              Masz jakiś pomysł czym dodatkowo uszczelnić lampki? Oczywiście samodzielnie, bo ASO zamontuje standardowo zapewne.

                              Komentarz

                              • vaz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 799
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #40
                                U siebie na całą uszczelkę nałożyłem smaru syntetycznego. Nic innego wtedy nie miałem pod ręką jak wymieniałem żarówki a chciałem, żeby na chwilę było szczelniej. Silikon raczej się nie nada. Nie mam na razie pomysłu czym to uszczelnić.
                                Antyfotoradar Valentine1
                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                Komentarz

                                • Nurek
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 146
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #41
                                  Może wyciąć z cienkiej gumy uszczelkę wielkości lampki. Podłożyć pod lampkę i dokręcić.
                                  Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                  Komentarz

                                  • strabek
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 13
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    #42
                                    Miałem podobny problem z rdzą tylnej klapy. Poprzedni właściciel próbował zdemontowac światło stopu od zewnątrz..przez co plastik pękł i woda wlewała się do klapy, kupiłem nową lapmkę. Miejsce pod lampką oczyszczone, zaimpregnowane i uszczelnione.
                                    Jedyny problem z otworkiem odpływowym(chyba) na dole klapy. Pomimo powtorzenia zabiegu jak spod swiatla, rdza dalej wychodzi..
                                    The truth is out of there..

                                    Komentarz

                                    • Nurek
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 146
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Byłem w ASO z reklamacją perforacji blachy klapy. Zrobili foto, spisali. Zgłoszą to SAP jeżeli zrobię przegląd okresowy (wypadał w grudniu 2014). Zastanawiam sie czy koszt przeglądu w ASO nie będzie zbliżony do kosztu nowej klapy, która bym sobie sam kupił i wymienił za 2-3 lata. Po przeglądzie w ASO nie mam pewności ze SAP mi klapę wymieni.
                                      Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Nurek
                                        (wypadał w grudniu 2014)
                                        A mnie dziwi, ze w ogole podeszli do tematu, bo termin wypada na dany miesiac/przebieg i koniec kropka, a nie miesiac czy dwa pozniej.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • omega2010
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 73

                                          #45
                                          Dołączam się do tematu czym zabezpieczyć te miejsca przed korozja ?

                                          Komentarz

                                          • himi
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1115
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                            #46
                                            Chyba się nie da. Żonie wyłazi w F2 wokół ramek. Szlag.....Faba 2010.

                                            Komentarz

                                            • omega2010
                                              Drive
                                              • 2014
                                              • 73

                                              #47
                                              Zamieszczone przez himi
                                              Chyba się nie da. Żonie wyłazi w F2 wokół ramek. Szlag.....Faba 2010.


                                              Musi być jakiś patent na zabezpieczenie !!! Sprawa nie tylko dotyczy skody ale prawie wszystkich samochodów grupy VW. U mnie jak narazie jest rudy nalot ale nie chce dopuścić do rozwoju dalszej korozji . Wcześniej miałem superb-a 1 i zaczęło się przy oświetleniu tablicy i doszło prawie do zagięcia klapy .

                                              [ Dodano: Pią 23 Sty, 15 23:20 ]
                                              Jak zdjąć tapicerkę klapy tak żeby nic nie połamać ? Jakie narzędzia będą mi potrzebne ?

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                #48
                                                omega2010, najpierw odkręć torx który 'trzyma' gumowy uchwyt

                                                następnie podważ tapicerkę i w sumie po robocie

                                                tapicerka trzyma na kilku zatrzaskach
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • ufo
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1475
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                  #49
                                                  tak na marginesie, jestem ciekaw czy w O3 tez będzie widoczny ten sam problem...trochę szkoda, że przez tyle lat nie potrafią sobie poradzić z taką błahostką :|

                                                  Komentarz

                                                  • omega2010
                                                    Drive
                                                    • 2014
                                                    • 73

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez LUKI
                                                    omega2010, najpierw odkręć torx który 'trzyma' gumowy uchwyt

                                                    następnie podważ tapicerkę i w sumie po robocie

                                                    tapicerka trzyma na kilku zatrzaskach

                                                    Jaka wielkość torxa?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...